Můžeš neuspět, ale nesmíš přestat bojovat. Právě tato myšlenka v posledních dvou dnech hnala vpřed všechny členy Instaforex Loprais Praga Teamu. Díky tomu se posádka Aleše Lopraise mohla po odstoupení z desáté etapy vrátit o den později nejen do závodu, ale i do vysokého tempa. A to se ještě dokázala na rychlostní zkoušce i bavit.
Po dlouhých hodinách, které ve středu strávili v poušti opravou poškozeného řízení své Pragy V4S DKR, dorazili Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora i členové jejich asistence do bivaku v Biše až následujícího dne v půl třetí ráno. Mechanici se okamžitě pustili do další práce, aby červenobílou Lady připravili na další etapu, do níž mohla posádka podle pravidel odstartovat, i když už bez naděje na výborný výsledek v konečné klasifikaci soutěže.
„Na dnešek jsem spal jen hodinu, takže jsem hodně vyšťavený, ale fakt šťastný. Chtěl bych poděkovat Alešovi a ‚radě starších‘, že se rozhodli pokračovat v soutěži, i když už bez šance na dobré umístění v celkovém hodnocení. Myslím, že to udělali pro nás dva s Jardou, pro Karla, který je celou dobu v našich myslích, a pro kluky, kteří na autě dělali celý rok,“ míní palubní mechanik Petr Pokora, který je během roku se svými spolupracovníky zodpovědný za přípravu soutěžního kamionu.
„Nedokončený Dakar totiž pro každého znamená vždycky velké zklamání. Celý tým tvoří skvělou partu. Chtěl bych všem klukům moc poděkovat za neskutečnou práci, kterou v noci ze včerejška na dnešek odvedli. Opravdu moc si jich vážím!“ vzkazuje permanentně pozitivně naladěný Plzeňan, jemuž málokdo ze známých a přátel řekne jinak než Butul.
Díky maximálnímu nasazení celého týmu mohla Praga se startovním číslem 508 vyrazit ve čtvrtek 13. ledna do předposlední etapy, o které se už před startem mluvilo jako o nejnáročnější a jedné z nejhezčích z celého letošního ročníku. A sliby organizátorů se vyplnily do puntíku. Na trati speciálky (346 km) se posádky musely vypořádat s náročnými pasážemi velbloudí trávy, zapeklitou navigací, řečišti, kamenitými úseky, ale i obtížnými vysokými a měkkými dunami.
„Chtěl bych v první řadě poděkovat klukům za to, že vše v noci dotáhli, aby Lady mohla odstartovat. Odvedli super práci,“ přidává vlastní ocenění všech dříčů ve svém týmu Aleš Loprais.
„S výsledkem se samozřejmě po včerejším náročném dni nic moc udělat nedalo, proto jsme si chtěli speciálku hlavně užít. Před etapou došlo i na sázku. Tipovali jsme, kolik celkem předjedeme aut, bugin a kamionů. Musím se přiznat, že jsem tuto challenge prohrál: tipoval jsem 28, ale předjetých strojů bylo výrazně víc. Výsledek zveřejníme zítra,“ zve frenštátský jezdec ke sledování vlogu, který se na týmovém kanálu na youtube a na sociálních sítích objeví během pátku.
„Chvílemi jsem si to ale opravdu užíval. Hlavně duny. Jsem překvapený, že jsme předjeli tolik účastníků, a přitom zajeli takový čas, protože jsme startovali v neskutečném prachu. A to jsem ještě při výměně defektu stihl pro naše holky doma natrhat kytky z jednoho kaktusu. Ve finále to byla sranda. Za to jsem rád a děkuju,“ uzavírá Aleš Loprais, který v hodnocení etapy se startem i cílem v Biše obsadil sedmou příčku v kategorii kamionů se ztrátou 28 minut na nejrychlejšího Eduarda Nikolajeva s Kamazem. V celkovém pořadí je se čtyřiadvacetihodinovou penalizací za nedokončenou etapu osmnáctý.
44. ročník Rally Dakar uzavře v pátek 14. ledna 2022 dvanáctá etapa o celkové délce 680 kilometrů. Cestou z Biši do Džiddy čeká na soutěžící také poslední rychlostní zkouška (164 km), jejíž trať by měla být ze dvou třetin šotolinová, ale opět dojde i na závodění v písku a v záludných kamenitých pasážích.
Zdroj: Zdeněk Zelenka, DakarMania.cz