InstaTrade Loprais Team De Rooy FPT

Vytvořeno17.01.2025
InstaTrade Loprais Team De Rooy FPT

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise s kamionem Iveco v ní obsadila páté místo.

Ve čtvrtek 16. ledna pokračoval 47. ročník dakarské rally okružní etapou se startem a cílem v Šubajtá. Pořadatelé tentokrát připravili celkem tři různé trasy: první pro motocyklisty, další pro automobily a třetí pro kamiony.

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem tak po včerejším etapovém vítězství vyráželi do speciálky jako první, aniž by se mohli spolehnout na stopy, které v jiných etapách v terénu zanechávají dříve startující motocykly a automobily. Tentokrát před sebou měli povětšinou jen panenský písek.

„Je jasné, že jsme dnes zaplatili daň za včerejší vítězství, ale jsme tu proto, abychom závodili, a ne abychom hráli šachy nebo taktizovali. Takže včerejší vítězství je naše, ale dnes jsme tudíž otevírali trať,“ říká navigátor David Křípal. „A nebylo to vůbec jednoduché. Duny byly rozbité, místy měkké, takže jsme některé museli najíždět i několikrát. Pochopitelně jsme tím malovali stopu ostatním, zatímco sami jsme něco ztratili.“

Stopy, které za červeno-černým Ivecem se startovním číslem 601 v dunách zůstávaly byly cennou nápovědou pro všechny později startující soupeře. Především však pro Mitchela van den Brinka, s nímž posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT bojuje o druhé místo absolutně.

„Mitchel se nás držel jako klíště. Jakmile jsme někde zapadli, okamžitě stál a čekal, kam pojedeme a co se bude dít. Pak se teprve rozjel,“ pokračuje David Křípal. „Na chvilku nás sice předjel, ale pak sám zapadl. Když zapadl Martin Macík, okamžitě si navzájem pomohli. Uplatnili týmovou strategii a snažili se to držet, jak to šlo. My jsme rádi, že jsme v cíli, a uvidíme zítra. Do konce Dakaru pořád ještě nějaké kilometry zbývají, ale už jich je málo. Každopádně makáme dál.“

V hodnocení čtvrteční etapy, jejíž speciálka měřila pro kamiony 126 km, obsadili Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem páté místo s odstupem čtyř a půl minuty od nejrychlejšího Martina Macíka.

Za Mitchelem van den Brinkem dnes česko-polská posádka zaostala o minutu a 32 sekund, takže v celkovém hodnocení kamionů ji od průběžně druhého Nizozemce nyní dělí 5 minut a 40 sekund.

Také páteční závěrečná etapa Rally Dakar 2025 odstartuje i skončí v Šubajtá a znovu zavede soutěžící do dun. Její speciálka měří 61 km.

LOPRAIS TATRA TEAM & DAKAR CLASSIC

Posádky Loprais Tatra Teamu pokračují ve své spanilé jízdě i v závěrečných dnech Dakar Classic 2025. Do předposlední etapy okolo Šubajtá nastupovali Igor Pazdera s Olgou Lounovou a Milanem Holaňem (Tatra 815-2 „Puma“) z pozice leaderů skupiny H2 Truck a s náskokem 751 bodů před týmovými kolegy Jiřím Huskem, Lubomírem Dočkalem a Dominikem Holaněm (Tatra 815 4×4 HAS), zatímco průběžně třetí Ital Stefano Calzi ztrácel o dalších 5127 bodů více.

Na čtvrtek byly původně naplánovány další tři navigační zkoušky a jeden test pravidelnosti, ale kvůli mlze, která se ráno dlouho nechtěla rozplynout, a tudíž s ohledem na bezpečnost soutěžích došlo k odložení startu etapy a její úpravě. Pořadatelé tři testy zrušili, a tak „klasiky“ čekala pouze jediná navigační zkouška dlouhá 46 km.

Na ní byl sice ve skupině H2T tentokrát nejúspěšnější Stefano Calzi, zatímco tatrovky obsadily třetí (Puma) a pátou příčku („hasičák“), ale to průběžnými výsledky nijak nezamíchalo, neboť posádky Loprais Tatra Teamu nasbíraly jen o 25 (Pazdera), resp. 35 bodů (Husek) víc než Ital.

Zdroj: InstaTrade Loprais Team De Rooy FPT

Zpět na seznam článků
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všePodrobné nastavení