S LIQUI MOLY budou následky pro peněženku mírnější.
Aktuální ceny na čerpacích stanicích mohou řidičům vhánět slzy do očí. S cenami samotnými bojovat nelze, ale náklady na provoz vozu lze snížit několika jednoduchými prostředky. „A to nejen z hlediska spotřeby paliva, ale také z hlediska skrytých nákladů,“ vysvětluje David Kaiser, vedoucí výzkumu a vývoje ve společnosti LIQUI MOLY, která se specializuje na oleje a aditiva.
Pokaždé, když je motor v chodu, vznikají v něm zbytky spalin, které se usazují také na vstřikovačích. Jemné vstřikovací trysky pak už benzín nerozprašují tak jemně. V důsledku toho již není spalování tak účinné. Výsledkem je nižší výkon motoru a vyšší spotřeba paliva. „Navíc tak vzniká stále více zbytků spalin, které problém zhoršují,“ říká David Kaiser. „Jedná se o postupný proces, takže řidič si většinou nevšimne, že spotřeba stoupá.“ Čím starší auto, čím vyšší počet najetých kilometrů, čím horší kvalita benzínu, tím větší problém.
Čistič vstřikovačů od LIQUI MOLY dokáže pomoci. Jedná se o přísadu do paliva, která se jednoduše nalije do nádrže. Když pak motor běží, čisticí účinné látky přísady se spolu s benzinem dostávají do vstřikovačů a postupně odstraňují škodlivé usazeniny. „Motor získá zpět své původní hodnoty spotřeby a svůj původní výkon“, říká David Kaiser. „Kromě toho mají čisté vstřikovače menší riziko výpadku. To je v oblasti nákladů značná výhoda, protože vstřikovače jsou drahé.“ S aditivem Super Diesel Additiv nabízí LIQUI MOLY podobné aditivum pro dieselové motory.
Pokud je i tak třeba brzy vyměnit olej, lze provozní náklady ještě více snížit. Bezprostředně před výměnou oleje se přidá přípravek LIQUI MOLY Motor Clean ke starému oleji. Jeho účinné čisticí látky rozpouštějí usazeniny a nečistoty v olejovém okruhu, které se pak vypustí spolu se starým olejem. Do čistého motoru se nalije čerstvý olej a může zde plně rozvinout svůj výkon. „Usazeniny v olejovém okruhu zhoršují těsnicí účinek motoru a přispívají tak k vyšší spotřebě paliva,“ říká David Kaiser. „Zvyšují také riziko škod, kterým by se dalo zabránit.“
Při výběru motorového oleje může přijít šetrnost na špatném místě draho. David Kaiser: „Motorový olej je dnes kapalným náhradním dílem, který musí přesně odpovídat příslušnému motoru. Doplnit nesprávný motorový olej je jako namontovat náhradní díl, který nesedí. Důsledky zahrnují jak zvýšené opotřebení a usazeniny v olejovém okruhu, tak problémy se systémy dodatečné úpravy výfukových plynů, a dokonce i poškození motoru.“ Připlatit si za správný a kvalitní motorový olej jsou proto dobře vynaložené peníze. Olejový průvodce na www.liqui-moly.com po zadání registrační značky přesně řekne, které oleje jsou pro příslušné vozidlo ty správné.
Po výměně oleje je možné přidat k čerstvému oleji ještě plechovku LIQUI MOLY Cera Tec. Jedná se o aditivum na ochranu proti opotřebení, které chrání motor jak chemicky, tak i fyzicky. Toho dosáhne Cera Tec snížením tření v motoru. Menší tření znamená také nižší spotřebu paliva. „Důležité však je, že menší opotřebení také znamená, že se vyhnete opravám a motor vydrží déle,“ říká David Kaiser.
S těmito triky je možné alespoň trochu snížit náklady na pohonné hmoty. Ještě větší úsporný efekt ale leží jinde, říká David Kaiser: „Nikde nemůžete ušetřit tolik peněz jako díky nákladům na opravy, kterým se můžete vyhnout, a delší životnosti vašeho vozu.“
O společnosti LIQUI MOLY
LIQUI MOLY nabízí celosvětově jedinečně široký sortiment chemie pro auta s přibližně 4 000 výrobků: motorové oleje a aditiva, maziva a pasty, spreje a autokosmetiku, lepicí a těsnicí materiály. Společnost LIQUI MOLY, založená v roce 1957, vyvíjí a vyrábí výhradně v Německu. Tam je znovu a znovu volena nejlepší značkou olejů. Firma prodává své výrobky ve 150 zemích a v roce 2021 hospodařila s obratem 733 mil. eur.
Peter Szarafinski, Head of Media Relations international
LIQUI MOLY GmbH