Generální ředitel LIQUI MOLY Günter Hiermaier o elektromobilitě, růstu na zmenšujících se trzích a o budoucnosti společnosti.
Společnost LIQUI MOLY provází technologické změny v automobilovém průmyslu již více než 60 let. Generální ředitel Günter Hiermaier se domnívá, že díky širokému sortimentu automobilové chemie je společnost dobře připravena na transformaci v oblasti mobility.
Musí se výrobce motorových olejů a aditiv bát elektromobility?
Günter Hiermaier: Ne, rozhodně ne. Pro nás to znamená další obchod, protože můžeme uvést na trh nové produkty speciálně pro elektromobily, naposledy to byl převodový olej pro Teslu a chladicí kapalina pro palivové články.
Motorový olej však tato vozidla již nepotřebují.
Günter Hiermaier: Tato vozidla již ne. Uvědomte si ale, kolik milionů aut se spalovacím motorem nyní jezdí po silnicích. I kdyby se ze dne na den přestala vyrábět auta se spalovacími motory, trvalo by více než 15 let, než by zmizelo to poslední. Zaměřujeme se mnohem více na trh s náhradními díly než na obchod s originálními díly a na trhu s náhradními díly bude tato změna probíhat jen postupně. Byl bych opatrný a spalovacímu motoru bych ještě nepsal nekrolog. Bude zajímavé pozorovat, jak se budou elektropaliva vyvíjet. Syntetická paliva vyráběná klimaticky neutrálním způsobem mohou spalovacímu motoru zajistit ještě dlouhou existenci.
Přesto se celkový trh s motorovým olejem zmenšuje.
Günter Hiermaier: A přesto na tomto trhu budeme stále růst, protože budeme i nadále zvyšovat svůj podíl na trhu. Výroba moderních motorových olejů je stále sofistikovanější, takže zejména mnozí menší výrobci olejů nebudou schopni držet krok s touto změnou a zmizí z trhu. Ale bezpochyby: Z dlouhodobého hlediska pro nás samozřejmě změna mobility znamená také zásadní změnu. Ale my se toho nebojíme. Pokud jde o nové technologie, ať už jde o čištění filtrů pevných částic, problémy způsobené LSPI nebo stále řidší motorové oleje, vždy jsme byli na špici. V sortimentu dojde k významným změnám, ale i nadále zůstaneme specialistou na automobilovou chemii. Před 60 lety měla společnost LIQUI MOLY v sortimentu jen hrstku aditiv. Jinak nic. Dnes se jedná o zhruba 4 000 výrobků. Náš sortiment je neuvěřitelně rozsáhlý. Kromě olejů a aditiv nabízíme také tuky a pasty, servisní výrobky, jako je čistič brzd, péče o vozidlo, ochrana podvozku, materiály pro opravu čelního skla a mnoho dalšího. Máme vhodné produkty pro každé vozidlo, pro spalovací motory i pro elektromobily.
Co doporučujete servisům, pro které dosud výměna oleje znamenala pravidelnou práci a obrat?
Günter Hiermaier: I servisy se musí samozřejmě přizpůsobit. A to nejen z technického hlediska, ale také z pozice prodejce. Mnoho servisů je na vynikající technické úrovni, z hlediska prodeje jsou však hodně zdrženlivé. Nejde o to přemlouvat zákazníka ke službám, které nepotřebuje. Jde o to nabídnout mu služby, které mají po stránce technické smysl a jsou v jeho zájmu, ale které by zákazníka vůbec nenapadly. Příkladem je údržba vozidel nebo čištění klimatizace. Servisy se můžou na LIQUI MOLY jako na silného partnera v oblasti automobilové chemie spolehnout i v budoucnu.
Günter Hiermaier, jednatel společnosti LIQUI MOLY.
O společnosti LIQUI MOLY
LIQUI MOLY nabízí celosvětově jedinečně široký sortiment chemie pro auta s přibližně 4 000 výrobků: motorové oleje a aditiva, maziva a pasty, spreje a autokosmetiku, lepicí a těsnicí materiály. Společnost LIQUI MOLY, založená v roce 1957, vyvíjí a vyrábí výhradně v Německu. Tam je znovu a znovu volena nejlepší značkou olejů. Firma prodává své výrobky ve 150 zemích a v roce 2021 hospodařila s obratem 733 mil. eur.
Peter Szarafinski, Head of Media Relations international, LIQUI MOLY GmbH