Tomáš Ouředníček a David Křípal vyhráli Hungarian Baja v kategorii TH. Závod, který se poprvé konal v maďarském městě Várpalota, byl již letošním pátým FIA Světovým pohárem Baja a třetí událostí maďarského mistrovství, s celkovou délkou tratě 599 km, z toho 446 km bylo rychlostních zkoušek.
Nicméně závod nezačal pro Ouředníčka a Křípala dobře: technický problém jejich Fordu Ranger je donutil závodit s jejich starším Hummerem, jako poslední auto v kategorii TH maďarského šampionátu místo v kategorii T1 ve Světovém poháru. V prologu potřebovali zajet dobrý čas, kterým by získali přední startovní pozici pro sobotní první dlouhou etapu. Prolog byl ale kvůli těžké nehodě zrušen.
„V pátek jsme bohužel nemohli závodit, protože superspeciálka byla zrušena kvůli nehodě špičkového dakarského závodníka Dirka von Zitzewitze, kterému přejeme rychlé uzdravení. Kvůli zrušení prologu jsme museli v sobotu v první etapě startovat jako poslední vůz, nicméně jsme auto, které startovalo před námi, předjeli hned na pátém kilometru. Naše tempo bylo dobré, dokázali jsme si vytvořit slušný náskok. Odpoledne jsem byl v jedné zatáčce moc rychlý a zadní pneumatika vyskočila z ráfku, takže jsme museli vyměnit kolo. Naštěstí náš náskok byl tak velký, že jsme se tím nemuseli nijak stresovat.
V první nedělní etapě jsme opět startovali jako poslední za všemi vozy SSV, ale mezera mezi dvěma kategoriemi byla dostatečně velká, měl jsem dobrý výhled, bez prachu, alespoň prvních 20 km. Poté jsme začali dohánět zbylé vozy SSV, většina závodníků byla velmi férová a nebránila nám v předjíždění, bohužel ale ne všichni.
V poslední fázi závodu jsme museli startovat mezi vozy SSV a jeden z nich nám nedal možnost jej 30 km předjet. Později se nám přišel řidič omluvit a ukázalo se, že jsme měli problém se sentinel systémem. Bohužel jsme kvůli tomuto incidentu nemohli jet naším tempem v nejrychlejší části tratě a tím jsme ztratili značné množství času.
Auto fungovalo perfektně, David také a tak jsme suverénně vyhráli naši kategorii TH. Bohužel v této kategorii bylo startovní pole velmi malé a navíc naši rivalové měli technické problémy. Snažili jsme se jet naplno bez poškození auta a zbytečného riskování.
Tato rally byla pro nás skvělým tréninkem pro Dakar na předjíždění vozů SSV v hustém prachu. Trať byla perfektní, počasí bylo skvělé – myslím si, že tohle byla moje první Hungarian Baja bez vody a bahna. Celkově hodnotím tento víkend pozitivně. I když jsme sem museli přijet se starším autem, naše časy byly slibné i v porovnání s těmi v klasifikaci Světového poháru,“ řekl Tomáš Ouředníček.
„Nezávodili jsme už 2 měsíce a bylo to skvělé být zpátky na trati při Hungarian Baja. Trať byla velmi hezká, střídaly se v ní rychlé a technické části. Z pohledu navigátora to nebylo velmi komplikované, roadbook byl perfektní, neměli jsme žádný problém, až na tu pneumatiku v sobotu a nefungující intercom posledních 30 km v neděli,“ dodal David Křípal.
Nyní se tým i nadále připravuje na Rally Dakar v roce 2020 v Saudské Arábii a plánuje druhou polovinu sezóny s ohledem na tento cíl. Ale fanoušci se s nimi mohou setkat nejen na závodech, ale také na různých výstavách a dalších událostech v příštích měsících.
Zdroj: Newsletter SouthRacing CE