Posádka týmu Ultimate Dakar Racing pokračuje v soustředěném postupu absolutním pořadím v kategorii aut. Po 26. etapovém místě poskočila na 36. příčku.
Devátá etapa začala velmi dlouhým přejezdem, proto i auta startovala opět brzy ráno. „Měli jsme na přejezd skoro čtyři hodiny. Připomínalo to klasický Dakar posledních let, kdy se dlouho jede a nic se neděje. Pak to ale začalo zostra. Potýkali jsme se s náročnou a hodně rozbitou tratí, byla technická s klikatými cestami. Tahle trať vyhovovala hlavně kamiónům, které nemusí vůbec řešit kameny i malé strže a jedou rovně,“ přibližoval dnešní dakarské dění Tomáš Ouředníček.
Jízdu Tomáše s Davidem ovlivnily i karamboly, které viděli na trase. „Potkali jsme dvě hodně rozbité Toyoty. I proto jsme volili spíš opatrnou stopu. Auto nám dneska jelo výborně, David skvěle navigoval, takže jsme si to užívali. Zvlášť, když jsme po tom kamenitém úseku zpátky předjeli kamiony, které se před nás dostaly. Ale na technickém kamenitém úseku na konci měřeného úseku se přes nás opět přehnaly,“ vysvětloval Tomáš.
Problémy se v deváté etapě týkaly i českého auta pilotovaného Mirkem Zapletalem. „Viděli jsme, jak na autě něco opravoval. Chtěli jsme u něj zastavit, ale mával na nás, ať jedeme dál.“
Večerní servis Fordu Ranger Dakar posádky týmu Ultimate Dakar Racing bude obzvlášť důkladný. Na závodníky totiž čeká náročná maratónská etapa. „Jsme v cíli a teď už se soustředíme na velký servis. Na konci desáté etapy na nás totiž nebudou čekat kluci se servisním zázemím. Případné opravy budeme muset zvládnout sami, ale nebudeme mít díly. Takže se musíme pořádně připravit na víc jak tisíc kilometrů. Mechanici budou mít až do rána co dělat,“ uzavírá Tomáš Ouředníček.
Ve středu se jede desátá etapa Haradh - Shubaytah s měřeným úsekem dlouhým 534 kilometrů.
Zdroj: Ultimate Dakar Racing, Foto: Martin Blažek